به گزارش اداره روابط عمومی وبین الملل شرکت قطارشهری مشهد مهندس کیانوش کیامرز مدیر عامل این شرکت در جریان بازدید فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی از خط 2 قطار شهری مشهد افزود: عمق تمامی ایستگاههای خط 2 قطارشهری بین 15 تا 30 متر زیر زمین است به همین منظور در بسیاری از ایستگاهها به آبهای زیرسطحی برخورد داشتیم که این معضل را با استفاده از پمپهای آب و انتقال آن به کانال جمعآوری آبهای سطحی حل و فصل کردیم.
وی تصریح کرد: خط 2 قطار شهری، 14.5 کیلومتر با 13 ایستگاه است که انتهای بولوار طبرسی را به ابتدای بولوار فکوری متصل میکند، یعنی نقاط شریانی و اصلی شهر مشهد مورد دسترسی آسان قرار میگیرد.
مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد خاطرنشان کرد: در حال حاضر دستگاه TBM در خیابان هاشمینژاد یعنی قبل از ایستگاه میدان شهدا قرار دارد به همین منظور ایستگاه میدان شهدا مورد آمادهسازی قرار گرفته تا TBM به آن ورود داشته باشد و تا دو ماه آینده به ایستگاه سعدی برسد و از آن خارج شود.
کیامرز در ادامه گفت: تا پایان سال تمامی ایستگاههایی که برای ترافیک شهر مزاحمت ایجاد کرده، مورد آسفالت و مرمت قرار میگیرند تا شهری بدون ترافیک و روان در اختیار شهروندان قرار بگیرد.
وی افزود: ایستگاه الندشت که در خیابان کوهسنگی واقع شده، آخرین مکانی است که مورد مرمت و آسفالت قرار میگیرد ولی قبل از آن ایستگاه میدان سعدی که ایستگاه خروج TBM ها است آسفالت و روسازی خواهد شد.
مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد یادآور شد: TBM روزانه 30 متر حفاری تونل دارد و این یک رکورد در ایران است، البته 98 درصد حفاری تونلهای خط 2 قطار شهری به صورت مکانیزه و مابقی آن به صورت سنتی اجرا میشود.