English (United States) فارسى (ايران)

متن خبر
تنها250 متر تا پایان حفاری خط2 قطارشهری مشهد

 مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد در برنامه زنده رادیویی گفت: حفاری خط 2 قطارشهری مشهد تا پایان دی ماه جاری به اتمام خواهد رسید.

 به گزارش روابط عمومی وبین الملل شرکت قطارشهری مشهد؛کیانوش کیامرز با بیان این مطلب در برنامه زنده رادیویی «گفتگوی شهر بهشت» که از صدای خراسان رضوی پخش شد، اظهار کرد: هم‌اکنون ۲۵۰متر از حفاری خط ۲ بیشتر باقی نمانده و دستگاه حفار به محدوده خیابان دانشگاه ۴ رسیده است و تا دی‌ماه جاری کار حفاری در این خط به طور کامل به اتمام خواهد رسید.
وی ادامه داد: همچنین تا دوماه آینده نیز ۴ کیلومتر از بخش توسعه خط یک با حضور یکی از وزرای دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی در خصوص منابع مورد نیاز برای احداث خطوط قطارشهری افزود: توانستیم اوراق مشارکت برای خط ۲و ۳ قطار شهری از دولت دریافت کنیم و بدین ترتیب نقدینگی برای احداث این خطوط ایجاد کردیم.
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد با اشاره به اینکه مشهد اولین شهری است که توانسته از ارز برای خطوط قطارشهری استفاده کند، گفت: ۱۴۱ میلیون یورو ارز از منابع دولتی تامین کردیم و با کمک بانک صادرات از صندوق توسعه ملی منابع مورد نیاز احداث خطوط قطارشهری را فراهم نمودیم.
کیامرز خاطر نشان کرد:هم‌اکنون آماده تکمیل احداث خط یک، تکمیل حفاری تونل خط ۲ و شروع احداث خط ۳ قطارشهری هستیم.
وی به تاکید دولت بر عدم شروع حفاری یک خط پیش از پایان خط قبلی اشاره و اضافه کرد: به دلیل شرایط ویژه مشهد هیچ‌گاه منتظر نبوده و نمی‌مانیم که خطی تمام شود تا خط دیگری شروع گردد. برای مثال شروع حفاری خط ۲ را زمانی شروع کردیم که خط یک قطارشهری به ۶۰ درصد پیشرفت رسید. هم‌اکنون نیز آماده شروع حفاری خط ۳ هستیم و زمانی‌که این خط به ۴۰ درصد رسید، خط ۴ کلنگ‌زنی خواهد شد.
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد به عمق خطوط مترویی در ایستگاه میدان شهدا اشاره کرد و بیان داشت: عمق خطوط مترویی در جهان بین ۲۰ تا ۱۵۰ متر است که برای خط ۲ در بیشترین عمق که مربوط به ایستگاه شهدا است، ۳۰ متر حفاری داشتیم.
کیامرز عنوان کرد: برای خط ۳ نیز به همین میزان حفاری می‌گردد و خط ۴ نیز در ایستگاه شهدا ۴۲ متر عمق خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد درخصوص هزینه‌های تملک برای احداث خطوط قطارشهری، تصریح کرد: ۶۰ هکتار از محل دپوی خط ۲ قطارشهری تملک شد و در برخی موارد ناگزیر به اجرای ماده ۹ بودیم.
کیامرز با بیان اینکه۲۰ درصد هزینه‌های کل احداث قطارشهری به تملک اختصاص می‌یابد ، گفت: برای کاهش هزینه‌ها تلاش می‌شود ایستگاه را در زیر سطح خیابان ایجاد کنیم تا هزینه تملک کمتر شود.
وی با اشاره به انطباق مطالعات احداث خطوط قطارشهری با طرح جامع و تفصیلی، اظهار کرد: برای نمونه خط ۳ در ابتدا ۱۵ کیلومتر پیش‌بینی شده بود که به دلیل افزایش محدوده خدماتی به ۲۸ کیلومتر افزایش یافت.
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد در پاسخ به سوال یکی از شهروندان برنامه در خصوص احداث ایستگاه در شهرک مهرگان، اضافه کرد: برای شهرک مهرگان تصمیماتی گرفته شده است. برای مثال پایانه مسافربری احداث می‌شود تا مسافران را به نزدیکترین ایستگاه قطارشهری برساند.
کیامرز همچنین گفت: انتهای خط یک و ۳ قطارشهری به شهرک گلبهار نزدیک است و مسافران می‌توانند به راحتی به مشهد تردد کنند.
وی بیان کرد: سرویس بهداشتی و سیستم سرمایش و سرمایش در ایستگاه‌های خط یک در نظر گرفته نشده چون مطابق با استانداردهای جهانی است اما در خط دو و سه این موارد لحاظ شده است.
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد افزود: به دلیل ارتفاع هفت متری سقف ایستگاه در خط یک پله برقی نصب نشده و احداث آن نیز مقرون به صرفه نبوده است.
کیامرز ادامه داد: در خط ۲و ۳ به دلیل عمیق بودن تونل، پله برقی در نظر گرفته شده است.


نوشته شده توسط : admin
تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 دي 1394
تعداد بازدید : 852

بازگشت
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به اداره روابط عمومی و بین الملل شرکت قطار شهری مشهد می باشد.