English (United States) فارسى (ايران)

متن خبر
آغاز ریل‌گذاری خط 2 قطارشهری از انتهای بولوار طبرسی

 مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد در برنامه زنده تلویزیونی "گفتگو" عنوان کرد:عملیات ریل‌گذاری خط 2 قطارشهری از انتهای بولوار طبرسی آغاز شده است.


 به گزارش روابط عمومی وبین الملل شرکت قطارشهری مشهد، کیانوش کیامرز با بیان این مطلب در برنامه زنده تلویزیونی «گفتگو» که از سیمای خراسان رضوی پخش شد، اظهار کرد: عملیات ریل‌گذاری خط 2 قطارشهری از انتهای بولوار طبرسی آغاز شده و روزانه 150 متر ریل بر روی خط 2 از دو جبهه مستقر می‌گردد.
وی با اشاره به اینکه برآورد هزینه اتمام کار برای این پروژه رقمی معادل 1600 میلیارد تومان است، بیان کرد: توانستیم برای تامین منابع مورد نیاز برای احداث خطوط قطارشهری مجوز انتشار اوراق مشارکت از دولت دریافت کنیم و بدین ترتیب نقدینگی برای احداث این خطوط ایجاد کردیم.
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد با اشاره به اینکه مشهد اولین شهری است که توانسته از ارز برای خطوط قطارشهری استفاده کند، گفت: ۱۴۱ میلیون یورو ارز از منابع دولتی تامین کردیم و با کمک بانک صادرات از صندوق توسعه ملی منابع مورد نیاز احداث خطوط قطارشهری را فراهم نمودیم.
کیامرز با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۲۵۰ متر از حفاری خط 2 قطارشهری بیشتر باقی نمانده، گفت: تا دی‌ماه جاری کار حفاری در این خط به طور کامل به اتمام خواهد رسید.
وی ادامه داد: همچنین این قول را می‌دهیم که تا دهه فجر امسال نیز ۴ کیلومتر از بخش توسعه خط یک با حضور یکی از اعضای هیئت دولت به بهره‌برداری برسد.
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد خاطرنشان کرد:هم‌اکنون آماده تکمیل احداث خط یک، تکمیل حفاری تونل خط ۲ و شروع احداث خط ۳ قطارشهری هستیم.
کیامرز به تاکید دولت بر عدم شروع حفاری یک خط پیش از پایان خط قبلی اشاره و اضافه کرد: به دلیل شرایط ویژه مشهد هیچ‌گاه منتظر نبوده و نمی‌مانیم که خطی تمام شود تا خط دیگری شروع گردد.
وی افزود: برای مثال شروع حفاری خط ۲ را زمانی شروع کردیم که خط یک قطارشهری به ۶۰ درصد پیشرفت رسید. هم‌اکنون نیز آماده شروع حفاری خط ۳ هستیم و زمانی‌که این خط به ۴۰ درصد رسید، خط ۴ کلنگ‌زنی خواهد شد.
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد به عمق خطوط مترویی در ایستگاه میدان شهدا اشاره کرد و بیان داشت: عمق خطوط مترویی در جهان بین ۲۰ تا ۱۵۰ متر است که برای خط ۲ در بیشترین عمق که مربوط به ایستگاه شهدا است، ۳۰ متر حفاری داشتیم.
کیامرز عنوان کرد: برای خط ۳ نیز به همین میزان حفاری می‌گردد و خط ۴ نیز در ایستگاه شهدا ۴۲ متر عمق خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد درخصوص هزینه‌های تملک برای احداث خطوط قطارشهری، تصریح کرد: ۶۰ هکتار از محل دپوی خط ۲ قطارشهری تملک شد و در برخی موارد ناگزیر به اجرای ماده ۹ بودیم.
کیامرز با بیان اینکه 20 درصد هزینه‌های کل احداث قطارشهری به تملک اختصاص می‌یابد، گفت: برای کاهش هزینه‌ها تلاش می‌شود ایستگاه را در زیر سطح خیابان ایجاد کنیم تا هزینه تملک کمتر شود.
وی با اشاره به انطباق مطالعات احداث خطوط قطارشهری با طرح جامع و تفصیلی، اظهار کرد: برای نمونه خط ۳ در ابتدا ۱۵ کیلومتر پیش‌بینی شده بود که به دلیل افزایش محدوده خدماتی به ۲۸ کیلومتر افزایش یافت.
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد در پاسخ به سوال یکی از شهروندان برنامه در خصوص احداث ایستگاه در شهرک مهرگان، اضافه کرد: برای شهرک مهرگان تصمیماتی گرفته شده است. برای مثال پایانه مسافربری احداث می‌شود تا مسافران را به نزدیک‌ترین ایستگاه قطارشهری برساند.
کیامرز همچنین گفت: انتهای خط یک و ۳ قطارشهری به شهر گلبهار نزدیک است و مسافران می‌توانند به راحتی به مشهد تردد کنند.
وی بیان کرد: سرویس بهداشتی و سیستم سرمایش و گرمایش در ایستگاه‌های خط یک در نظر گرفته نشده چون مطابق با استانداردهای جهانی است اما در خط 2 و 3 این موارد لحاظ شده است.
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد افزود: به دلیل ارتفاع 7 متری سقف ایستگاه در خط یک پله برقی نصب نشده و احداث آن نیز مقرون به صرفه نبوده است.
کیامرز ادامه داد: در خط ۲و ۳ به دلیل عمیق بودن تونل، پله برقی در نظر گرفته شده است.


نوشته شده توسط : admin
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 دي 1394
تعداد بازدید : 537

بازگشت
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به اداره روابط عمومی و بین الملل شرکت قطار شهری مشهد می باشد.