English (United States) فارسى (ايران)

متن خبر
سردار کریمی:قطارشهری مشهد شاخصه‌های اصلی سیستم حمل و نقل عمومی را دارد

 نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: سیستم مترویی در واقع بهترین و امن‌ترین نوع حمل و نقل عمومی محسوب می‌شود و این شاخصه‌ها در روند احداث خطوط 2 و 3 قطارشهری مشهد نیز به وضوح مشاهده می‌شود.

 به گزارش روابط عمومی وبین الملل شرکت قطارشهری مشهد، جواد کریمی قدوسی صبح روز گذشته در حاشیه بازدید از خطوط 2 و 3 قطارشهری مشهد افزود: استفاده بجا از ظرفیت‌های موجود در بخش خصوصی داخلی و توانمندی‌های آنها در صنعت و تجهیزات مدرن و حساس می‌تواند در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی برای سیستم مترویی مشهد بسیار مفید باشد.
وی تصریح کرد: به طور کلی حمل و نقل در شهرها از مهم‌ترین مسایل زندگی مردم در این محیط است و هر چه شهرها بزرگ‌تر باشد، این نیاز بیشتر احساس می شود. بحران حمل و نقل عمومی در کلانشهرها بیشتر نمود دارد، به همین منظور پیش‌بینی زیرساخت‌های شهری با محوریت حمل و نقل عمومی نظیر قطارشهری بسیار ضرورت دارد.
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مشهد به عنوان دومین کلانشهر کشور پس از تهران توجه خوبی به موضوع حمل و نقل ریلی داشته است به نحوی که امروز شاهد بهره‌برداری از خط یک قطارشهری هستیم، همچنین خط 2 قطارشهری در بهترین مسیر طراحی و اجرا شده است و جمعیت زیادی از زائران و مجاوران را جابجا می‌کند.
کریمی قدوسی تصریح کرد: خط 2 قطارشهری مشهد یکی از محوری ترین و مهمترین سیستم خدمات رسانی شهر مشهد محسوب خواهد شد چرا که جا به جایی بخش عمده ای از شهروندان ساکن در مناطق کم برخوردار را بر عهده دارد همچنین مسیر مستقیم به مرکز شهر دارد.
وی افزود: شهروندان تا پیش از این برای تردد به مرکز شهر باید هزینه چند ده برابری پرداخت می‌کردند اما با بهره‌برداری از خط 2 قطارشهری این مهم با حداقل هزینه و راحت‌ترین شیوه امکان‌پذیر می‌شود که همگی نتیجه مطالعه و پیش‌بینی مهندسان و مشاوران دوراندیش بومی بوده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خط 2 قطار شهری مشهد همزمان با مجلس هشتم کلنگ خورد و در آغاز آن بازدیدی که داشتیم نشان از انجام اقدامات اولیه را داشت ولی با بازدید امروز مشخص شد که ساختارهای موجود حاصل تلاش و عملیات جهادی مهندسان و پرنسل شرکت قطارشهری می‌باشد به طوری که درحال حاضر سالن‌ها، تعمیرگاه‌ها، محل دپوی قطارها، ایستگاه‌ها، اتاق مرکز کنترل، برج کنترل خطوط همگی نشان از مدیریت جهادی و اقدامات انقلابی دارد که در این مدت یک سال اخیر همگی مورد احداث قرار گرفته است.
کریمی قدوسی گفت: امیدواریم وعده شهردار و شورای اسلامی شهر مبنی بر بهره‌برداری از فاز یک خط 2 قطارشهری در پاییز امسال محقق گردد تا شهروندان بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند.
وی با بیان اینکه سرعت پیشرفت کار جهادی است، اضافه کرد: پروژه خط 2 قطارشهری در دوره گذشته مدیریت شهری به علت مشکلات مالی تعطیل شده بود، هر چند نمایندگان مشهد هم برای آن دست از تلاش بر نداشتند ولی شهرداری در این دوره با ایجاد جاذبه‌های قانونی، دولت و مجلس را برای کمک بجهت زنده کردن آن مجاب کرد و از فرصت انتشار اوراق مشارکت بهترین بهره‌برداری را کرد.
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: امسال 70 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای حوزه حمل و نقل ریلی کشور در بودجه پیش‌بینی شده است که مشهد می‌تواند از این فرصت بیشترین بهره‌مندی را از آن خود کرده و برای خطوط دیگر استفاده کند. نتیجه خطوط 2 و 3 تا به اینجا واقعا جای قدردانی و تشکر دارد چرا که این خدمات در زمان رکود و تحریم‌ها، ایجاد شده است.


نوشته شده توسط : admin
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 تير 1395
تعداد بازدید : 448

بازگشت
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به اداره روابط عمومی و بین الملل شرکت قطار شهری مشهد می باشد.