English (United States) فارسى (ايران)

متن خبر
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد در بازدید اصحاب رسانه : آغاز حفاری دومین دستگاه تی‌بی‌ام به سمت شهرک غرب

 مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد گفت: میدان شهدای مشهد در خط 3 قطارشهری این شهر محل احداث منحصر بفردترین و بزرگترین ایستگاه جزیره‌ای مترو می‌باشد که در کشور برای نخستین بار احداث خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی وبین الملل شرکت قطارشهری مشهد، کیانوش کیامرز صبح دیروز در جریان بازدید اصحاب رسانه از خطوط 2 و 3 قطارشهری مشهد افزود: برای خط 3 قطارشهری مشهد بالغ بر یک هزار و 100 میلیارد تومان هزینه پیش‌بینی شده است که باید برای احداث 24 ایستگاه و 28.5 کیلومتر تونل و تاسیسات و تجهیزات و دیگر موارد فنی این خط هزینه شود که در حال حاضر این خط با 5 درصد پیشرفت فیزیکی در حال توسعه است.
وی تصریح کرد: خط 2 قطارشهری نیز با 14.5 کیلومتر مسیر شمالی‌ترین قسمت شهر را به جنوبی‌ترین قسمت شهر متصل می‌کند که هم‌اکنون 10 کیلومتر مسیر رفت و برگشت آن به ریل متصل شده است و تمام عملیات عمرانی، سازه ایستگاه تا پایان دی ماه به اتمام می‌رسد تا در 22 بهمن ماه از 6 ایستگاه ابتدایی آن(فاز نخست) به صورت رسمی به بهره‌برداری برسد.
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد خاطرنشان کرد: تجهیزات و تاسیسات واگن‌های خریداری شده از کشور چین برای خط 2 قطارشهری در مرحله بارگیری است تا پس از ورود به ایران به واگن‌سازی تهران منتقل شود و پس از مونتاژ به مشهد تحویل گردد تا سرفاصله قطارهای اعزامی کاهش پیدا کند.
کیامرز یادآور شد: تمامی منابع مالی خط 2 قطارشهری از محل اوراق مشارکت، صندوق توسعه ملی، اسناد خزانه اسلامی، وام‌های بانکی و شهرداری مشهد تامین شده است و تا این لحظه هیچ پیمانکاری از شرکت قطارشهری طلبکار نیست و تمامی صورت وضعیت‌ها مورد تسویه حساب قرار گرفته است.
وی در ادامه گفت: درحال حاضر پله برقی‌های 6 ایستگاه ابتدایی خط 2 قطارشهری به مشهد وارد شده است و نصب آنها از اواسط مهرماه آغاز خواهد شد همچنین ایستگاه‌های کوهسنگی و الندشت که باید با همکاری سرمایه‌گذار کار خود را آغاز می‌کرد به علت نبود سرمایه‌گذار عملیات اجرایی ساخت ایستگاه آن آغاز نشده است.
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد افزود: در این دو ایستگاه سرمایه‌گذار باید با در اختیار گرفتن زمین ضمن احداث ایستگاه مترو اقدام به ساخت مجتمع تجاری کند تا توجه ویژه به این موضوع و خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران نیز در دستور کار قرار گرفته باشد.
کیامرز خاطرنشان کرد: تجهیز ایستگاه‌های فاز 2 و 3 خط 2 قطارشهری فعلا در دستور کار نیست تا پس از بهره‌برداری از فاز یک به سراغ آن قسمت‌ها برویم، مقرر شده بود تا اردیبهشت ماه 96 خط 2 را به بهره‌برداری کامل برسانیم ولی به علت مشکلات مالی و عدم اجرای تعهدات مالی از سوی دولت پروژه با تاخیر مواجه شده است.
وی تصریح کرد: همچنین برای احداث 2 ایستگاه در خط 2 قطارشهری مشهد در جوار حرم مطهر رضوی نیازمند همکاری و تعامل ویژه آستان قدس رضوی هستیم تا بتوانیم خدمت بزرگی به زائران این امام همام کرده باشیم.
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد اضافه کرد: دومین دستگاه حفار مکانیزه تونل قطارشهری که به محل میدان فردوسی منتقل شده بود پس از عملیات دمونتاژ هم‌اکنون بر مدار قرار گرفته است و هفته آینده حفاری خود را به سمت شهرک غرب مشهد(قاسم‌آباد) آغاز خواهد کرد.
وی یادآور شد: نخستین دستگاه TBM که اقدام به آغاز عملیات حفاری خط 2 قطار شهری کرد هم‌اکنون به چهارراه ابوطالب رسید و حفاری خود را به سمت پایانه مسافربری ادامه خواهد داد.
کیامرز در پایان گفت: به همت شهردار و معاونت فنی وعمران توانستیم یک قطعه زمین در محل میدان شهدا که دارای طرح مصوب تجاری بود را در اختیار بگیریم و فعلا عملیات عمرانی احداث ایستگاه و تجهیزات مرتبط با قطارشهری را آماده نماییم و پس از اتمام نهایی و ساخت ایستگاه زمین مذکور را به طرح میدان شهدا باز خواهیم گرداند، بدین صورت هیچ‌گونه مزاحمتی برای شهروندان و دیگر واحدهای تجاری اطراف به وجود نخواهد آمد.



نوشته شده توسط : admin
تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 شهريور 1395
تعداد بازدید : 887

بازگشت
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به اداره روابط عمومی و بین الملل شرکت قطار شهری مشهد می باشد.