English (United States) فارسى (ايران)

متن خبر
برای تکمیل خط 2 قطار شهری به 700 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم

 مهندس کیامرز مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه گفت:تونل خط 2 را با کمترین حادثه و با دقت میلیمتری تمام کردیم/در کشور نمونه هستیم.

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد گفت: برای تکمیل خط 2 قطار شهری به 700 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.
به گزارش روابط عمومی وبین الملل شرکت قطارشهری مشهد، کیانوش کیامرز با بیان این مطلب در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه ، اظهار کرد: تا آبان سال 96 کل خط 2 به بهره‎برداری خواهد رسید و برای این کار رقمی معادل 700 میلیارد تومان باید هزینه کنیم ضمن اینکه تا کنون نیز هزار و 300 میلیارد تومان برای احداث این خط هزینه شده است.
وی با اشاره به اینکه قطعات واگن‌های خط 2 برای مونتاژ به تهران رسیده، بیان کرد: سری دوم قطعات برای مونتاژ واگن‌های خط 2، سه هفته پیش به گمرک رسیده، ولی به دلیل مشکلات، بعد از یک هفته معطلی شب گذشته این محموله برای کارخانه تهران به منظور مونتاژ رسیده است.
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد اظهار کرد: 3 رام قطار باید تا 22 بهمن به مشهد تحویل داده شود و 3 رام دیگر نیز از چین بارگیری شده که در صورت حل مسایل گمرکی تا 10 روز آینده وارد کشور می‌شوند و تا پایان آذر کار مونتاژ آن‌ها نیز انجام می‌شود.
کیامرز افزود: خط 2 تا بیست و دوم بهمن ماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد. گرچه حمل و نقل ریلی در کشور با مشکلات بسیاری مواجه است اما مشهد در این زمینه پیشتاز است و نمره 18 به ناوگان ریلی مشهد باید داد.
1200 متر حفاری در خط 3 صورت گرفته است
وی با اشاره به اینکه در خط 3 چیزی حدود 1200 تا 1500 متر حفاری صورت گرفته است، گفت: تاکنون برای احداث خط 3، رقم 100 میلیارد تومان زمین خریداری شد و تا امروز 100 میلیارد تومان دیگر نیز برای پیش پرداخت‌ها و احداث تونل هزینه شد. 2 هزار تا 2200 میلیارد تومان پیش‌بینی برای اتمام پروژه است.
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد با بیان اینکه پیرامون اعتبارات دولتی مشکلات عدیده‌ای داریم، گفت: اعتباری نتوانستیم دریافت کنیم. بودجه امسال 124 میلیارد تومان است که تنها تا به امروز توانستیم 45 میلیارد تومان اسناد خزانه دریافت کنیم اما نقدینگی دریافت نشده است و امیدواریم دولت در مرحله بعد به قطارشهری مشهد اعتبار پرداخت کند.
وی افزود: سال گذشته نیز بودجه قطارشهری 120 میلیارد تومان بود که توانستیم 59 میلیارد تومان از دولت جذب کنیم.
مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد با اشاره به اینکه اوراق مشارکت فصل نویی را برای قطارشهری مشهد باز کرده است، ابراز کرد: به واسطه فروش اوراق مشارکت در پایان سال 93 امروز می‌توانیم با قدرت کار کنیم. مبلغ 500 میلیارد تومان که نیمی شهرداری و نیمی از آن را دولت متقبل می‌شود، منتشر شد و هم اکنون در حال اجرای کار با اوارق مذکور هستیم.
کیامرز اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون علاوه بر اوراق مشارکت، بیش از 50 میلیارد تومان به قطارشهری کمک شد.
وی در خصوص کابل‌های خط 2 نیز بیان کرد: کابل‌ها اکثر تولید داخل است. کمتر از کابل‌های خارج از کشور خریداری شده و نگران ترخیص آن نیستیم.
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد ادامه داد: درست است که تولید این کابل‌ها کمی زمانبر بود اما ورود پیدا کرده به کارخانجات تولید کابل مراجعه کردیم و توانستیم سرموعد مقرر کابل‌ها را دریافت کنیم.
کیامرز تصریح کرد: تمام کابل‌ها برای 8 کیلومتر تونل آماده است و مشکلی از این حیث وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه 67 درصد پیشرفت در خط 2 و 7 درصد پیشرفت در خط 3 قطارشهری حاصل شده است، گفت: کار کارشناسی برای تغییر مسیر خط 3 در دست انجام بود اما به اطلاع آقای شهردار نرسیده بود. اگر اعضای شورا نیز بر مبنای گفته‌های اولیه ما استناد کرده باشند، ما مقصر هستیم. شاید باید زودتر اطلاع‌رسانی می‌کردیم که داریم کار می‌کنیم اما شاید خروجی کار را تا قبل از اینکه مشاور اطلاع دهد، نمی‌دانستیم.
نقشه‌برداری خط 3 حتی روی زمین هم نقطه‌گذاری شده است
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد عنوان کرد: وقتی روزنامه‌ها موضوع را برجسته کردند، تامل کردیم. چرا که آدم‌های سیاسی نیستیم، اما رسانه‌ها موضوع را سیاسی کردند. به همین دلیل در سکوت خبری موضوع را پیگیری کردیم تا به نتیجه رسیدیم.
کیامرز با تاکید بر اینکه نقشه‌های اولیه یک در 10 هزار است، گفت: اگر یک میلیمتر روی نقشه جابه‌جا شود، 10 متر جابه‌جایی در اجرا رخ می‌دهد. به همین دلیل زمانی‌که برج زیباسازه احداث شد، نگرانی برای ما به وجود آمد که نکند با قوس خاصی از بین دو سازه عبور کند و احتمال دادیم که مسیر تغییر کند و مطرح هم کردیم.
وی اضافه کرد: نقشه‌ها با حضور مشاور با دقت مطالعه گردید و مشخص شد که می‌توان با قوس بیشتر و مسیر قبلی وارد خیابان جانباز شد. البته شاید در این دوره شورا کار به میدان جانباز نرسد. اما به قوت اعلام می‌کنم تغییری در مسیر غربی خط 3 نداشته و نداریم. احتمالات را گفتم و شاید نباید این موضوع رسانه‌ای می‌شد.
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد تصریح کرد: نقشه‌برداری خط 3 حتی روی زمین هم نقطه‌گذاری شده است.
کیامرز با اشاره به اینکه 6 ماه پیش 20 درصد از برنامه زمانبندی خط 2 قطارشهری عقب بودیم، اظهار کرد: یعنی اعلام کردیم 50 درصد پیشرفت فیزیکی داریم و برنامه باید 67 درصد باشد. امروز 7 درصد از تاخیر جبران شد و هم‌اکنون 10 درصد از برنامه زمانبندی عقب هستیم و افتخار می‌کنیم با این شرایط مالی و کشوری معجزه کردیم و کار را ادامه دادیم.
وی گفت: عمده تاخیرات مرتبط با فاز بعد از میدان شهدا است که امیدواریم با مدیریت در اجرا تاخیرات به مرور جبران گردد.
حفاری خط 2 با دقت میلیمتری تمام شد
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد عنوان کرد: تونل خط 2 را با کمترین حادثه و با دقت میلیمتری تمام کردیم و مدعی هستیم با تمام اتفاقات که در تهران و سایر شهرها رخ داد، در کشور نمونه هستیم. کیامرز افزود: تمام نیلینگ‌های در مسیر برداشته و برنامه‌ریزی شده و آب زیرزمینی و نشست‌های آب نداشتیم. بازدید از زیرزمین‌های کیان سنتر 1 و 2 و نیکا و پروما را شخصا ورود پیدا کردم و با برنامه‌ریزی نیز حادثه‌های احتمالی را رد می‌کنیم.
کیامرز در خصوص ایستگاه‌های خط 3 نیز مجاور حرم مطهر بیان کرد: دو ورودی در خط 3 به حرم مطهر وجود دارد. یک ورودی بین برج پروژه سلسبیل و خیابان شارستان و دیگری مقابل باب الجواد(ع) است.
وی اضافه کرد: ماه آینده زمینی از سوی آستان قدس در ورودی باب الجواد(ع) به شهرداری تحویل می‌شود و حفاری این ایستگاه از 45 روز آینده صورت می‌گیرد و از تولیت آستان قدس تشکر می‌کنم که تعاملات خوبی با شهرداری برقرار کردند.
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد در خصوص تملکات خط 3، اظهار کرد: بیشتر تملکات در خط 2 انجام شده است. در شورای شهر تملک اراضی خارج از محدوده شهر در حاشیه کشف مطرح شد که با مالک وارد مذاکره شدیم و پای معامله نیامد، مجبور به اعمال ماده 9 شدیم.


نوشته شده توسط : admin
تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 آبان 1395
تعداد بازدید : 573

بازگشت
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به اداره روابط عمومی و بین الملل شرکت قطار شهری مشهد می باشد.