English (United States) فارسى (ايران)

متن خبر
فاز نخست خط 2 آماده مسافرگیری

 مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد گفت: با راه اندازی دو ایستگاه راه آهن و میدان شهدا از فاز نخست خط 2 قطار شهری مشهد، این خط آماده مسافرگیری است.

به گزارش روابط عمومی وبین الملل شرکت قطارشهری مشهد، کیانوش کیامرز با بیان این مطلب در مراسم بهره‌برداری از ایستگاه میدان راه آهن و شهدا در خط 2 قطارشهری مشهد، اظهار کرد: در یک ماه گذشته از بولوار طبرسی تا میدان راه‌آهن ایستگاه به ایستگاه کار تمام شد و تحویل گردید.
وی با اشاره به اینکه بیشتر بر روی تست‌ها و ایمنی قطار کار می‌شود، عنوان کرد: کار مسافرگیری با اعلام شهردار مشهد آغاز خواهد شد و از بیست و هشتم بهمن ماه جاری آمادگی کامل برای مسافرگیری را داریم.
مدیر عامل شرکت قطار شهری مشهد با بیان اینکه باور هیچ کس نبود که کار به اینجا برسد و بهره‌برداری را شروع کنیم، ادامه داد: محقق کردن احداث ایستگاه میدان شهدا و راه آهن غیر قابل حصول بود اما با همکاری همه از مدیریت شهری، پیمانکاران و کارگران این امر مسیر شد.
کیامرز از رسانه‌ها در همراهی با روند احداث خط 2 تشکر کرد و گفت: در شرایط سخت این پروژه، رسانه ها همراهی کردند و این امر جای تشکر دارد.
وی با اشاره به تفاوت ایستگاه مشهد و تهران بیان کرد: ایستگاه راه آهن مشهد بر خلاف تهران است. بدین معنا که بین ایستگاه قطار راه‌آهن تهران و قطار شهری 250 متر فاصله است؛ اما این فاصله در مشهد کمتر از 70 متر است تا رفاه حال زائران و مسافران تامین گردد.
مدیر عامل شرکت قطار شهری مشهد افزود: البته نواقصی نیز هست. در حال حاضر ایستگاه راه آهن را با یک راه دسترسی ایجاد کردیم و فروردین ماه راه دسترسی غرب را نیز افتتاح خواهیم کرد.
کیامرز با بیان اینکه ایستگاه شهدا نیز تمام شده و اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار مشهد امروز آن را افتتاح خواهند کرد، گفت: تست گرم با حضور مدیران امروز انجام می‌گردد.
وی خاطر نشان کرد: عملیات ریل‌گذرای فاز دوم خط 2 قطار شهری به اتمام رسیده و میدان سعدی جای کار بیشتری دارد. همچنین ایستگاه کوهسنگی و الندشت نیز جای کار دارد.
اولویت سال 96؛ اتصال خط یک به 2 در ایستگاه شریعتی
مدیر عامل شرکت قطار شهری مشهد برنامه ریزی برای اتصال خط یک به 2 در ایستگاه شریعتی را اولویت سال بعد دانست و گفت: نیازمند 700میلیارد تومان اعتبار برای این منظور هستیم.
کیامرز بیشترین دغدغه را تامین اعتبار لازم برای ادامه خط 2 دانست و گفت: با توجه به محدودیت منابع مالی تلاش شده ادامه خط 2 به دو فاز تقسیم شود که فاز 2 حد فاصل سعدی تا شریعتی تعریف شده است همچنین فاز 3 از شریعتی تا انتهای خط است.
وی اضافه کرد: فاز دوم حدفاصل سعدی تا شریعتی حدود 3 کیلومتر است که تلاش می‌کنیم تا مهرماه سال آینده آن را به اتمام برسانیم و مابقی آن 6 ماهه دوم سال به بهره‌برداری خواهد رسید.
مدیر عامل شرکت قطار شهری مشهد در خصوص وضعیت ایزوله سازی ایستگاه نیز توضیح داد: جای نگرانی نیست. پس از خاموش کردن چاه‌ها، پشت برخی دیوارها آب و فاضلاب زیرزمینی و شهری جمع می‌شود و علت آن عدسی فاضلاب است. این عدسی به گونه‌ای است که آب در این منطقه می‌ماند و نفوذ نمی‌کند.
کیامرز اضافه کرد: ایستگاه‌ها ایزوله شده است که با احتساب هزینه‌های ایزوله سازی و با اجرای تاسیسات مکانیکی، برقی، تابلوهای برق و روشنایی هر ایستگاه جمعا 50 میلیارد تومان هزینه در برداشت.


نوشته شده توسط : admin
تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 بهمن 1395
تعداد بازدید : 2673

بازگشت
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به اداره روابط عمومی و بین الملل شرکت قطار شهری مشهد می باشد.