English (United States) فارسى (ايران)

متن خبر
برای اتصال قطار شهری به بهشت رضا(ع) 1000میلیارد تومان اعتبار نیاز است

 کیامرز همچنین به بررسی میزان اعتبار مورد نیاز برای اتصال قطارشهری مشهد به بهشت رضا (ع) می پردازد و یادآور می شود: در امتداد مسیر قطار شهری تا آرامستان بهشت رضا (ع) حتی اگر قرار باشد مسیر از روی زمین ادامه پیدا کند، برای حدود 10 کیلومتر مسیر به رفع پستی ها و بلندی ها و همچنین تملک زمین مورد نیاز، احتیاج داریم

 ترافیک مسیر منتهی به آرامستان بهشت رضا (ع)، به خصوص در ایام شلوغ و پرتردد بسیار زیاد است و مردم را دچار مشکل می کند، چرا برای سهولت در حمل و نقل عمومی و کاهش ترافیک، مسیر قطار شهری تا آرامستان بهشت رضا (ع) امتداد پیدا نمی کند تا مردم برای تردد، مشکلات کمتری داشته باشند؟ لطفا پیگیری کنید.»

«در ترافیک گره خورده خیابان های بهشت رضا (ع) ساعت ها وقت و آرامش مردم هدر می رود و خیلی ها به دلیل همین شلوغی ها فرصت زیارت اهل قبور را از دست می دهند. تا کی باید این وضع ادامه داشته باشد؟ چرا برای اتصال قطارشهری به بهشت رضا (ع) اقدامی نمی شود؟»
موضوع ترافیک مسیر منتهی به بهشت رضا (ع) در مناسبت های مختلف و آخر هفته ها، از مواردی است که گلایه های بسیاری از مردم را به همراه داشته است. در این زمینه نیز پیامک هایی به سامانه های حرف مردم و تلگرام روزنامه «خراسان رضوی» ارسال و در آن درخواست اتصال قطارشهری به بهشت رضا (ع) برای کاهش بار ترافیکی و فراهم آمدن امکانات حمل و نقل عمومی در مسیرهای پرتردد و شلوغ مطرح شده است. 
مشکل اولیه؛ تامین هزینه های توسعه مسیر
از همین رو، با توجه به این که اتصال خطوط قطارشهری مشهد به بهشت رضا (ع) از گذشته مطرح و مورد توجه بوده است، برای پیگیری این درخواست ها و همچنین بررسی وجود طرحی در این زمینه به سراغ مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد می رویم و با وی گفت و گو می کنیم. کیانوش کیامرز در گفت و گو با «خراسان رضوی» با بیان این که اگر به آینده مشهد بیندیشیم، باید به فکر توسعه خطوط قطار شهری به نقاط دورتر هم باشیم، می گوید: اگر به اندازه کافی برای تکمیل و ساخت 4 خط اصلی مصوب شهر مشهد اعتبار داشته باشیم و بتوانیم هزینه های توسعه مسیر به سمت آرامستان بهشت رضا (ع) را نیز فراهم کنیم، مشکل اولیه رفع می شود، اما اکنون که برای تأمین اعتبار همین 4 خط اصلی نیز با مشکل مواجه ایم، حتی نمی توانیم به توسعه این مسیر فکر کنیم و باید تمرکز ما برای تکمیل همین 4 خط باشد که هزینه های هنگفت و قابل توجهی نیز دارد.
توسعه قطارشهری به بهشت رضا (ع) و آرامگاه فردوسی در دستور کار اما...
مدیرعامل قطارشهری مشهد در ادامه با تأکید بر این که توسعه قطار شهری به سمت بهشت رضا (ع) و آرامگاه فردوسی باید در دستور کار قرار گیرد، تاکید می کند: هم اکنون، برای تکمیل خط 2 حدود 500 تا 700 میلیارد تومان، برای تکمیل خط 3 حدود 6 هزار میلیارد تومان و برای تکمیل خط 4 نیز بین 3 هزار و 500 تا 4 هزار میلیارد تومان باید هزینه کنیم. وی می افزاید: یعنی برای تکمیل همین خطوط فعلی حدود 11 هزار میلیارد تومان باید هزینه کنیم که در حال حاضر برای تأمین اعتبار همین بخش و تکمیل کریدورهای اصلی مسیر داخل شهر مشکلاتی وجود دارد.
اتصال قطارشهری به بهشت رضا (ع) 1000 میلیاردتومان اعتبار نیاز دارد
کیامرز همچنین به بررسی میزان اعتبار مورد نیاز برای اتصال قطارشهری مشهد به بهشت رضا (ع) می پردازد و یادآور می شود: در امتداد مسیر قطار شهری تا آرامستان بهشت رضا (ع) حتی اگر قرار باشد مسیر از روی زمین ادامه پیدا کند، برای حدود 10 کیلومتر مسیر به رفع پستی ها و بلندی ها و همچنین تملک زمین مورد نیاز، احتیاج داریم و از قرار 70 تا 100 میلیارد تومان هزینه برای هر کیلومتر، حدود 1000 میلیارد تومان برای ساخت و ریل گذاری این مسیر نیاز داریم که تأمین این مبلغ مستلزم مصوبه جدید دولت و تأمین اعتبار مورد نیاز است.
پیشنهاد امتداد خط یک قطارشهری تا بهشت رضا(ع) را به شهرداری داده ایم
در ادامه در این زمینه با مدیر روابط عمومی سازمان فردوس های شهرداری مشهد گفت و گو می کنیم. حسین دشتبان با تأیید گلایه های شهروندان از وضعیت ترافیک مسیر منتهی به بهشت رضا (ع)، می گوید: در برخی از ایام مناسبتی مانند نیمه شعبان، ترافیک در بهشت رضا(ع) و مسیر منتهی به آن به اندازه ای زیاد است که گاه امکان تردد در مسیر وجود ندارد و مردم زمان زیادی را در داخل آرامستان و مسیر منتهی به آن معطل می شوند، به همین دلیل پیشنهاد ادامه خط یک قطار شهری تا آرامستان بهشت رضا (ع) را به مسئولان ذیربط در شهرداری و شرکت قطار شهری مشهد ارائه کرده ایم و امیدواریم در دستور کار نیز قرار بگیرد.



نوشته شده توسط : admin
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 تير 1396
تعداد بازدید : 86

بازگشت
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به اداره روابط عمومی و بین الملل شرکت قطار شهری مشهد می باشد.