English (United States) فارسى (ايران)

متن خبر
عملیات معماری ایستگاه کشف رود نیز پایان یافت

 ایستگاه کشف‌رود به عنوان اولین ایستگاه خط 2 قطارشهری واقع در بولوار طبرسی دوم افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی وبین الملل شرکت قطارشهری مشهد، مدیرعامل این شرکت در جریان افتتاح این ایستگاه در جمع خبرنگاران، گفت: مسافرگیری از ایستگاه کشف‌رود آغاز می‌شود و فردا سه‌شنبه پنجم بهمن ماه جاری کار تست گرم قطارشهری آغاز خواهد شد.
کیانوش کیامرز با اشاره به اینکه ایستگاه میانی قطارشهری در بولوار طبرسی و میدان فجر در هفته‌های گذشته به بهره‌برداری رسید، عنوان کرد: همچنین هفته آینده ایستگاه نبوت (ابتدای چهارراه گاز) افتتاح می‌گردد و به مرور ایستگاه میدان راه‌آهن و میدان شهدا نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی با اشاره به بهره‌برداری آزمایشی از مسیر 8 کیلومتری از کشف‌رود تا راه‌آهن، اظهار کرد: در حال حاضر عملیات ریل‌گذاری و ریل سوم به اتمام رسیده است.
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد با تاکید بر اینکه برای تکمیل عملیات احداث ایستگاه شهدا به صورت شبانه‌روزی تلاش می‌کنیم، افزود: برای اینکه کار به برنامه زمانبندی برسد، سوزن‌ها با کمک هواپیما از هند به ایران ارسال شد و در روزهای آینده بتن‌ریزی سوزن صورت می‌گیرد.
کیامرز اتمام ایستگاه شهدا و اتمام بتن‌ریزی سوزن ایستگاه شهدا را دو نقطه بحرانی کار خواند و ادامه داد: برنامه‌ریزی شده کار تا بیست و دوم بهمن به اتمام برسد و تا بیست و ششم بهمن مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
وی ابراز کرد: این قول را به مردم داده‌ایم که تا پایان بهمن‌ماه بهره‌برداری از فاز نخست خط 2 صورت گیرد.
انجام تست سرد قطار تا ایستگاه مفتح
مدیر عامل شرکت قطارشهری مشهد با اشاره به اینکه روز گذشته قطار شهری تا ایستگاه مفتح به صورت تست سرد وارد تونل شد، گفت: این کار به منظور کنترل و تست فاصله قطار تا لبه سکوها انجام گردید.
کیامرز خاطر نشان کرد: فردا سه‌شنبه پنجم بهمن ماه جاری تست گرم خط 2 با حضور جمعی از خبرنگاران انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه پس از انجام تست گرم، تمرکز بر روی اتمام ایستگاه میدان شهدا معطوف می‌شود، افزود: عملیات بهره‌برداری از قطار شهری طبق دستور شهردار مشهد به پیش می‌رود.
مدیر عامل شرکت قطارشهری مشهد تصریح کرد: عمدتا کار بهره‌‌برداری با 4 تا 5 ساعت فعالیت قطارشهری آغاز می‌شود. چون با استفاده از 3 رام کار آغاز می‌شود، بنابراین شاید 6 تا 10 صبح یا 8 صبح تا 12 ظهر کار مسافرگیری انجام شود.
کیامرز با بیان اینکه تمام قطارها از شرکت TWM چین منتقل شد، اظهار کرد: از هم‌اکنون به بعد هنر تولید ملی و کارخانه واگن‌سازی تهران است. اگر بتوانند در هر ماه یک قطار را به مشهد تحویل دهند، زمان مسافرگیری و هدوی و سرفاصله زمانی ایستگاه‌ها کمتر خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: با هر 3 رام قطار هر 25 دقیقه یک‌بار یک قطار وارد ایستگاه خواهد شد.
تلاش برای کسب مجوز فروش اوراق مشارکت برای اتمام خط 2
مدیر عامل شرکت قطارشهری مشهد در خصوص فاز دوم خط 2، گفت: برای تکمیل فاز دوم به 700 میلیارد تومان اعتبار نیاز است. اما امسال 50 درصد بودجه قطار شهری از سوی دولت کاهش یافت. گرچه هم‌اکنون رایزنی با دولت انجام می‌دهیم تا مجوز فروش اوراق مشارکت را کسب کنیم.
کیامرز اضافه کرد: طبق برنامه، بهره‌برداری از خط 2 در سال 96 پیش‌بینی شده است اما با این شرایط کار سخت است. چون باید تجهیزات وارد کرده و کارهای ساختمانی را انجام دهیم.
اتمام حفاری خط 3 در مدت 3 سال
وی ادامه داد: خط 3 حرکت خوبی دارد. دو دستگاه TBM یکی چهارراه خیام و دیگری میدان توحید است. هر دو با سرعت زیادی حرکت می‌کنند. به موازات حرکت سریع دستگاه، به منابع مالی نیاز است. تلاش می‌کنیم تونل خط 3 را در مدت 3 سال به اتمام برسانیم. عملیات خط 3 را به صورت مجزا از خط 2 با برنامه‌ریزی خوبی به پیش می‌بریم.


نوشته شده توسط : admin
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 بهمن 1395
تعداد بازدید : 869


نظرات
به منظور ارسال نظر باید وارد پورتال شوید

بازگشت
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به اداره روابط عمومی و بین الملل شرکت قطار شهری مشهد می باشد.