English (United States) فارسى (ايران)

متن خبر
بازدید مدیرعامل قطارشهری مشهد از رسانه ها

 مهندس کیامرز به مناسبت روز خبرنگار با حضور در دفاتر پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، خبرگزاری تسنیم،واحد خبر صداو سیما و  روزنامه های قدس،خراسان و شهرآرا این روز را به خبرنگاران و مدیران این رسانه ها تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی وبین الملل شرکت قطارشهری مشهد، روز گذشته مهندس کیامرز مدیرعامل شرکت قطارشهری با حضور در دفاتر پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، خبرگزاری تسنیم،واحد خبر صداو سیما و  روزنامه های قدس،خراسان و شهرآرا روز خبرنگار را به خبرنگاران و مدیران این رسانه ها تبریک گفت.

مهندس کیامرز در خصوص وضعیت و فعالیت های شرکت قطارشهری به رسانه ها گفت: بیلان قطارشهری در سال 95 هزار میلیارد تومان بود و 8 کیلومتر از قطارشهری خط دو راه‎انداری شد.

وی تصریح کرد: تلاش داریم تا خط دو قطار شهری در این دوره و یا در دوره بعد به ایستگاه شریعتی برسیم، آنچه اهمیت دارد اتصال خط دو قطارشهری به خط یک است چراکه جابجایی مسافر در تک خط بودن کم است و با این اتصال با تعداد مسافر خوبی روبه‌ رو خواهیم شد.

مدیرعامل قطار شهری مشهد مقدس گفت: سیستم مترو پیچیده است و قطارشهری برای پایان یافتن مراحل تست باید 20 هزار کیلومتر مسیر را بپیماید و کاری که در خط یک نیز انجام دادیم این است که این مسیر با مسافر را‌ه‌اندازی کردیم.

کیامرز بیان کرد: تهران و مشهد سرآمد مترو در کشور هستند و ما ناچاریم تست را در داخل تونل انجام بدهیم. این موضوعات کنار هم سبب شد 20 هزار کیلومتر را با مسافر در 8 کیلومتر خط دو با مسافر انجام دهیم.

وی اظهار داشت: برنامه اولیه برای مشهد 4 خط قطار شهری است تا در سال 1405 شاهد راه‌اندازی چهار خط در مشهد باشیم. چند خط نیز در این دوره به عنوان توسعه فرستادیم برای طرح جامع که هنوز تصویب نشده است. 84 کیلومتر طول این 4 خط با بیلان تقریبا سالی هزار میلیارد تومان است. سال 95 رکورد پولی ما بود و 850 تا هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت جذب شد که به ما کمک فراوانی کرد.

مدیرعامل قطار شهری مشهد مقدس گفت:  اگر در مشهد مبلغ هزار میلیارد تومان تامین شود هر سه سال حدود 10 کیلومتر خط افتتاح می‌شود. 100 درصد با این منابع پولی به سال 1405 نمی‌رسیم، خط یک راه‌اندازی شده است و خط دو در بدترین حالت سال 97 راه‌اندازی می‌شود. خط سه 6 هزار 500 میلیارد تومان پول و خط چهار 4 هزار و 500 میلیارد پول نیاز دارد. خط سه 30 کیلومتر است و با این منابع مالی خط سه 8 تا 10 سال زمان نیاز دارد.

وی اظهار داشت: امروز باید استارت ناوگان خط سه شروع شود تا دو سال دیگر خط سه ناوگان داشته باشد. منابع شهرداری محدود است و اوراق مشارکت به ما کمک کرده است و امیدواریم شورای پنجم نیز از اوراق استفاده کند.

کیامرز خاطرنشان کرد: در قم و کرمانشاه پایه مونوریل است، کرمانشاه طرح خود را به ال.آر.تی تبدیل کرده که قطار شهری سبک است که می‌تواند در ارتفاع 7 متری از هوا و زیرزمین حرکت کند. قم 6 کیلومتر مونوریل دارد و بقیه مسیر را زیرزمینی کرده است اما موضوعی که دارد این است که نتوانسته‌اند برای آن قطار بیاوردند. مونوریل سیستم گرانی است و سمت و سو رفتن برای ما زود است زیرزمینی وتراموا و سایر راه‌اندازی می‌شود و بعد مونوریل را راه‌اندازی می‌کنند.

وی با بیان این که هزینه مترو در ایران کیلومتری 200 میلیارد تومان تمام می‌شود، بیان کرد: مشهد به لحاظ مهندسی ظرفیت مونوریل را ندارد و با راه‌اندازی 4 خط و 84 کیلومتر مسیر در مشهد روزانه 2.5 میلیون نفر را جابه‌جا می‌شود. مشهد امروز سه میلیون جمعیت دارد و حداکثر 5 میلیون نفر جمعیت می‌شود.


نوشته شده توسط : admin
تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 مرداد 1396
تعداد بازدید : 219


نظرات
به منظور ارسال نظر باید وارد پورتال شوید

بازگشت
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به اداره روابط عمومی و بین الملل شرکت قطار شهری مشهد می باشد.