English (United States) فارسى (ايران)

متن خبر
سال 1400 بخشی از خط 3 مترو را به بهره‌برداری می‌رسانیم/ انتشار هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت

 در اقدام امیدبخشی دیگر از سوی مدیریت شهری مشهد، دستگاه حفار که سال 95 حفاری تونل خط 3 مترو مشهد را از میدان فردوسی آغاز کرده بود، وارد ایستگاه باب‌الجواد (ع) در مجاورت حرم مطهر حضرت رضا(ع) شد.

به گزارش روابط عمومی وبین الملل شرکت قطارشهری مشهد، شهردار مشهد مقدس در مراسم ورود دستگاه حفار تونل خط 3 قطارشهری مشهد به ایستگاه باب‌الجواد (ع) با اشاره به اینکه مهم‌ترین پروژه شهر و مدیریت شهری اجرای مترو است، گفت: امیدواریم تا سال 1400 بتوانیم بخشی از خط 3 مترو را به بهره‌برداری برسانیم.
تقی‌زاده خامسی افزود: پروژه احداث خط 3 مترو مشهد از سال 95 با حفر تونل به وسیله دو دستگاه TBM، از میدان فردوسی مشهد به سمت قاسم‌آباد و سیدی آغاز شده است.
وی خط 3 مترو مشهد را با 28.5 کیلومتر و 24 ایستگاه دومین خط مترو طولانی کشور توصیف کرد و ادامه داد: با تلاش همکارانم و هزینه 500 میلیارد تومان تاکنون 8 کیلومتر از تونل خط 3 حفاری و عملیات اجرایی 3 ایستگاه نیز آغاز شده است؛ همچنین در نظر داریم تا سال 1400بخشی از این خط را از میدان شهدا تا سیدی به بهره‌برداری برسانیم .
شهردار مشهد مقدس با اشاره به اینکه اجرای کامل خط 3 مترو مشهد با نرخ امروز حدود 10 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، تصریح کرد: با حمایت‌های دولت ابتدای سال جاری 700 میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر و به فروش رسید در حالیکه شهرداری‌های سایر کلانشهرها موفق به این کار نشدند.
تقی‌زاده خامسی اضافه کرد: 300 میلیارد تومان از این مبلغ به خط 3 تزریق شد و در نظر داریم تا پایان سال مجوز انتشار هزار میلیارد تومان دیگر اوراق مشارکت برای خط 3 مترو را دریافت کنیم که در این صورت و با اعتباری که شهرداری مشهد در نظر خواهد گرفت اعتبار برای سال جاری کافی خواهد بود.
وی در ادامه به پروژه خط 2 مترو مشهد نیز اشاره کرد و گفت: خط دو به طول 14.5 کیلومتر انتهای طبرسی را به شهرک سلامت در اراضی ذکریا متصل خواهد کرد که سال جاری توانستیم با اعتبار 500 میلیارد تومان خط دو را در میدان شریعتی به خط یک متصل کنیم و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال جاری ادامه خط دو را تا میدان شهید کاوه در بولوار پیروزی به بهره‌برداری برسانیم که برای این کار 400 میلیارد تومان از محل 700 میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر شده در نظر گرفته شده است.
شهردار مشهد مقدس ادامه داد: در ابتدای ورودم به شهر مشهد زمانی که برای زیارت به حرم مطهر مشرف شدم ساختمان بلند پارکینگی که در مجاورت میدان بیت‌المقدس قرار داشت حجابی در مقابل دید بارگاه حضرت رضا (ع) بود؛ همانجا تصمیم گرفتم که موضوع حل شود، در این راستا با آستان قدس مذاکره کردیم که مشخص شد که نظر آنها نیز همین است لذا ظرف 10روز این ساختمان تخریب شد و اکنون زائران به راحتی گنبد را می‌بینند.
وی با بیان اینکه نگرانی ما این بود که به بهانه احداث ایستگاه ساختمان در این محل ساخته شود، اظهار کرد: به همین دلیل به پیمانکار ایستگاه‌های باب الجواد(ع) و طبرسی، اعلام کرده‌ام اجازه نخواهیم داد به بهانه ساخت ایستگاه و تاسیسات ایستگاه ساختمانی بلندتر از دو متر در این محل‌ها ساخته شود .
تقی‌زاده خامسی در این مراسم از همکاری‌های آستان قدس رضوی، شرکت برق و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) تقدیر کرد.


نوشته شده توسط : admin
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 تير 1397
تعداد بازدید : 149


نظرات
به منظور ارسال نظر باید وارد پورتال شوید

بازگشت
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به اداره روابط عمومی و بین الملل شرکت قطار شهری مشهد می باشد.