English (United States) فارسى (ايران)

متن خبر
بازدید منتخبان شورای پنجم مشهد از پروژه های شرکت قطارشهری

ظهر دیروز، منتخبان دوره پنجم شورای اسلامی شهر مشهد از کارگاه پروژه احداث خط 3 در میدان شهدا، روند مسافرگیری خط ۲ و شفت تی بی ام خط ۳ در میدان فردوسی بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی وبین الملل شرکت قطارشهری مشهد، در جریان این بازدید که ۴ ساعت به طول انجامید، مدیر عامل شرکت قطار شهری مشهد به ارایه توضیحاتی در خصوص نحوه احداث هر خط پرداخت. وی بیش از هر چیز بر لزوم تامین منابع مالی پروژه قطار شهری مشهد تاکید کرد و گفت: روند احداث خطوط قطار شهری در سیکلی قرار گرفته که با جدیت در حال پیگیری و اجرا است. زیرساخت‌ها برای تکمیل خط ۲ و اجرای خط ۳ و طراحی خط ۴ به خوبی مهیا است و تنها نیازمند منابع مالی برای تداوم پروژه است.
کیانوش کیامرز خاطر نشان کرد: چنانچه شورای پنجم بتواند منابع مالی اجرای این پروژه‌ها را تامین کند، می‌توان سرعت احداث خطوط را حتی به ۲ برابر نیز رساند.
وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون دستگاه‌های تی بی ام فعال است و کار در دست اجرا است، تصریح کرد: البته چنانچه شورای پنجم نتواند منابع مالی لازم را برای تداوم کار احداث خطوط قطار شهری مشهد تامین کند، بیم آن است که کار متوقف شود.
وی در خصوص منابع مالی حاصل از اوراق مشارکت، توضیح داد: منابع مالی اوراق مشارکت برای خط ۲ به پایان رسیده و تنها ۴۰ میلیارد تومان از منابع مالی اوراق مشارکت برای خط ۳ باقی مانده است. به همین دلیل نیازمند انتشار اوراق مشارکت جدید هستیم ضمن اینکه ضرورت دارد از صندوق توسعه ملی نیز فاینانس جدید برای قطار شهری مشهد تزریق شود.
مدیر عامل شرکت قطار شهری مشهد در خصوص میزان اعتبارات مورد نیاز، توضیح داد: برای اتمام خط ۲ قطار شهری به ۵۵۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است و برای اینکه به هسته مرکزی ایستگاه در خط ۳ قطار شهری برسیم، به حداقل ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز داریم.
کیامرز عنوان کرد: در بازه زمانی ۴ساله‌ای که برای احداث خط ۳ قطارشهری تعریف شده است، کار اجرا در صورت تامین منابع از میدان شهدا تا پایانه به طول ۶ کیلومتر در مدت ۴ سال تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی افزود: با دو اپراتور تلفن همراه مذاکره شده و حضور ایرانسل قطعی شده و در حال مذاکره با همراه اول هستیم تا در خط ۲ قطار شهری امکان آنتن‌دهی خطوط تلفن همراه را فراهم سازیم.
مدیر عامل شرکت قطار شهری مشهد ادامه داد: سوزن‌های هر ایستگاه را به موازات احداث ایستگاه‌های قبلی نصب می‌کنیم.
وی همچنین در خصوص خط ارتفاع قطار با لبه ایستگاه، گفت: استاندارد خاصی در این زمینه وجود ندارد، اما به گونه‌ای کار طراحی قطارشهری دنبال شده که امکان استفاده معلولان و کم‌توانان را به راحتی فراهم آورد.
سرعت انجام کار و حجم کار صورت گرفته، نقطه قوت احداث خطوط قطار شهری مشهد
در ادامه این بازدید، احسان اصولی منتخب پنجمین دور شورای اسلامی شهر مشهد گفت: بی‌تردید یکی از مهم‌ترین اولویت‌های شورای پنجم برای توسعه حمل و نقل عمومی توجه به موضوع احداث خطوط قطار شهری است.
وی بر ضرورت توجه بیشتر به این مهم تاکید کرد و اظهار داشت: لازم است بر روی موضوعاتی چون زمان‌های بهره‌برداری تمرکز بیشتری صورت گیرد.
منتخب شورای پنجم مجموع اقدامات صورت گرفته در روند احداث خطوط قطار شهری در دور چهارم شورای شهر را مثبت و تاثیرگذار خواند و ابراز امیدواری کرد: شورای پنجم نیز فعالیت در راستای هر چه بیشتر و بهتر احداث کردن خطوط قطار شهری با همین حجم کار و حتی کامل‌تر و دقیق‌تر را پیگیری و تکمیل کند. چرا که قطار شهری به عنوان حمل و نقل پاک و سریع شناخته می‌‎شود و ضرورت دارد بر این موضوع توجه بیشتری شود.
اصولی سرعت انجام کار، حجم کار صورت گرفته و رکورد شکنی مشهد در زمان حفاری را از مهم‌ترین ویژگی‌های نحوه احداث خطوط قطار شهری در دور چهارم شورا بر شمرد و خاطر نشان کرد: ضرورت دارد نقاط قوت موجود حفظ و بعضا بهتر شود و اگر احیاننا نقطه ضعفی وجود دارد، برطرف گردد.
وی در پاسخ به سوالی پیرامون مطالبات شهرداری مشهد از دولت در خصوص بودجه قطار شهری، عنوان کرد: در این رابطه مکاتباتی را با دولت و در سطح ملی خواهیم داشت و با شروع فعالیت دور پنجم شورای شهر موضوع را پیگیری می‌کنیم.
تاکید بر بومی‌سازی و انتقال دانش در روند احداث
مجتبی بهاروند دیگر منتخب شورای پنجم با تاکید بر اینکه تداوم روند احداث خطوط در شورای پنجم به جدیت دنبال خواهد شد، گفت: با توجه به آلودگی هوا، افزایش جمعیت و لزوم بهره‌گیری از سیستم‌های جدید در حمل و نقل، پرداختن به این اصل از اولویت‌های دور بعدی شورا خواهد بود.
وی در ادامه بیان کرد: البته ممکن است در روند اجرای کار تفاوت‌هایی باشد، برای مثال تلاش خواهد شد کار احداث به مناقصه عمومی و بین‌المللی گذاشته شود.
منتخب شورای پنجم با اشاره به تداوم رویکرد بومی‌سازی، عنوان کرد: در صورت واگذاری کار به پیمانکار خارجی در دور آینده شورا تلاش خواهد شد انتقال تکنولوژی با قوت پیگیری و اجرا شود گرچه شرکت‌های توانمند داخلی نیز کم نیستند.

برای دیدن تصاویر اینجا کلیک کنید.


نوشته شده توسط : admin
تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 مرداد 1396
تعداد بازدید : 189

بازگشت
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به اداره روابط عمومی و بین الملل شرکت قطار شهری مشهد می باشد.