English (United States) فارسى (ايران)

متن خبر
اتصال خطوط یک و دو قطارشهری مشهد گامی بسوی تحقق شبکه حمل و نقل ریلی

عملیات حفاری 14.5 کیلومتر خط دو قطارشهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی، 15 بهمن 94 به پایان رسید و اسفند سال 95 مرحله نخست این خط به طول 8 کیلومتر بهره‌برداری شد.

شهردار مشهد مقدس گفت: در حال حاضر روزانه 160 هزار مسافر توسط خطوط قطارشهری مشهد جابه‌جا می‌شود که با اتصال خط دو به خط یک ظرفیت آن چند برابر خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی وبین الملل شرکت قطارشهری مشهد به نقل از ایرنا، تقی‌زاده در مراسم بهره‌برداری از اتصال خط دو به یک قطارشهری مشهد که با حضور رییس جمهور برگزار شد، گفت: برای اتصال این خطوط با حمایت‌های دولتی و شورای اسلامی شهر مشهد اعتباری بالغ بر 5 هزار میلیارد ریال هزینه شد.
وی افزود: خط دو قطارشهری مشهد به طول 14.5 کیلومتر از انتهای بولوار طبرسی شمالی تا بولوار پیروزی در حال ساخت است که تاکنون 10 کیلومتر آن از انتهای بولوار طبرسی شمالی تا میدان شریعتی اجرا شده است.
شهردار مشهد مقدس ادامه داد: در حال حاضر روزانه حدود 160 هزار مسافر توسط قطارشهری مشهد جابه‌جا می‌شوند. با ایجاد شبکه ریلی و بهره‌‌برداری از اتصال خطوط یک و دو قطارشهری میزان جابه‌جایی توسط خطوط ریلی چند برابر می‌شود.
تقی‌زاده با بیان اینکه در مجموع چهار خط برای قطارشهری مشهد تعریف شده است، عنوان کرد: خط یک قطارشهری به طول 19 کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل‌آباد اسفند 89 به بهره‌برداری رسید و هم‌اکنون روزانه به طور میانگین 120 هزار نفر در این مسیر جابه‌جا می‌شوند.
وی تصریح کرد: مسیر توسعه 4.5 کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال 94 به بهره‌برداری رسید و فرایند مسافرگیری آن آغاز شد.
شهردار مشهد مقدس اضافه کرد: عملیات حفاری 14.5 کیلومتر خط دو قطارشهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی، 15 بهمن 94 به پایان رسید و اسفند سال 95 مرحله نخست این خط به طول 8 کیلومتر بهره‌برداری شد.
تقی‌زاده گفت: اواخر اسفندماه سال گذشته نیز با بهره‌برداری دو کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاه‌های سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی بهره‌برداری شد.
وی ادامه داد: عملیات حفاری خط 3 قطارشهری مشهد نیز به طول 28.5 کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم‌آباد را پوشش می‌دهد از نیمه دوم فروردین سال 95 آغاز شده است.
به گفته وی، مطالعات خط چهارم قطارشهری مشهد نیز که قرار است از خواجه ربیع آغاز و با عبور از میدان شهدا با امتداد به سوی حرم مطهر رضوی از ضلع شمالی آن عبور کرده و به قلعه ساختمان و جاده سرخس منتهی شود، در مراحل پایانی قرار دارد.
 


نوشته شده توسط : admin
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 ارديبهشت 1397
تعداد بازدید : 807

بازگشت
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به اداره روابط عمومی و بین الملل شرکت قطار شهری مشهد می باشد.